آموزش تصويري استارت كرال پشت

آموزش شنا،خريد پستي آموزش شنا ،شنا كردن،وسايل شنا ،غواصي،شناي زنان ، شناي بانوان،شناي مردان

آموزش تصويري استارت كرال پشت

۶,۲۵۷ بازديد

آموزش تصويري استارت كرال پشت

استارت كرال پشت

در زمان استارت كرال پشت شناگر ،  پشت به مسير شنا در داخل آب مي ايستد . در اين هنگام قسمتي از بالا تنه ي او از آب خارج خواهد بود سپس شناگر با دو دست ميله اي را كه در زير سكوي استارت به اين منظور بسته شده است ميگيرد ( براي تمرين استارت كرال پشت ميتوان از موج گير  استفاده كرد ) در اين هنگام شناگر هر دو پاي خود را به طرف بالاتنه كشيده و كف هر دو پا را در حدود 30 سانتي متر زير سطح آب به ديوار استخر تكيه  مي دهد .

در اينحالت حتي مي تواند پاها  تقريبا در كناريكديگر طوري قرار گرفته شودكه هر يك از آنها از ديگري  بالاتر است و شناگر بايستي مراقب  باشد كه در موقع استارت پاها  ليز نخورد،  زيرا بيشترين نيروي پرتاب بدن به فاصله ي دورتر توسط فشار وارده توسط پاها به ديواره ي استخر صورت مي گيرد .

به محض شنيدن  فرمان استارت  شناگر سر را به طرف بالاو عقب پرتاب مي نمايد . توجه داشته باشيد كه بدن در هنگام استارت داراي قوس كمي خواهد بود .

در ضمن سر در مرحله ي اوج بدن در خارج از آب به عقب كشيده شده ودر زمانيكه به داخل آب هدايت مي شود به طرف سينه كشيده مي شود تااز به عمق  كشيدن بيشتر از حد بدن در آب جلوگيري نمايد .در اين حالت دست ها فشاري مخالف به دستگيره  آورده و به پايين و داخل نيرو وارد مي سازند در اين حالت عمل دم انجام مي گيرد .

اينكار بايستي با انقباض  عضلات شكم انجام شود

در مرحله ي بعد پاهاي شناگر از ديواره  جدا شده و در حالي كه آخرين فشار  وارده توسط باز شدن مفصل مچ پا به ديواره مي آيد دست ها به طرف سر در حركت است .

درهمانحال  كه دستها  به طرف بالاي سر مي رود بدن  شناگر در حال سقوط در آب  مي باشد شناگر در اين حالت در فكر سرخوردن پس از غوطه ور شدن در آب است .

چنانچه شناگر پس از استارت بيش از اندازه ي مطلوب در آب فرو رود ابتدابا زدن چند پاي  كرال پشت سعي به سطح آب كشيدن بدن كرده تا شرايط مناسب بدن نسبت به آب ايجاد شود و سپس شروع به زدن دست و پاي كرال پشت مي نمايد .

تمرين هاي آموزشي استارت كرال پشت

1- دست ها ميله ي سكوي استارت و يا موج گير را گرفته و تمرين استارت كرال  به روشي كه شرح آن قبلا"  گفته شد انجام مي شود .آموزش شنا البته آموزش مقدماتي شناي كرال پشت  ابتدا بايد با يك  سر خوردن طولاني  در آب  و بدون  حركت دست و پا انجام گيرد .2- تكرار تمرين شماره ي  يك ، با اين تفاوت كه بعد از سر خوردن بلافاصله  حركت دست و پا شروع شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.