آموزش چرخش 180 درجه در شنا

آموزش شنا،خريد پستي آموزش شنا ،شنا كردن،وسايل شنا ،غواصي،شناي زنان ، شناي بانوان،شناي مردان

آموزش چرخش 180 درجه در شنا

۵,۵۷۸ بازديد
آموزش چرخش 180 درجه در شنا

بعد از لمس كردن ديوار آرنج خود را خم كنيد بدين ترتيب عمل چرخش به پشت و قرارگرفتن  در مسير جديد شنا بهتر صورت مي گيرد در اين حالت سر وقسمت پايين بدن زير سطح آب قرار دارند سپس زانوها را به يكديگر چسبانيده و به لگن نزديك نمائيد .  ضمن خارج كردن ساق ها از آب ، زانو و لگن خم شده را 180 درجه در جهت دستي كه ديوار را لمس كرده به حركت درآوريد .

توجه داشته باشيد ، كه اگر  ديوار را با دست راست لمس مي كنيد عمل برگشت از طرف راست و اگر ديوار را  با دست چپ لمس مي نمائيد ، عمل برگشت از سمت چپ صورت بگيرد .

در هنگام برگشت وقرار دادن  پا به ديواره ،  دستي كه ديوار را لمس كرده بود از آن ديوار جدا شده ودر امتداد بدن قرار خواهد گرفت عمل قرار دادن دست در يك راستا با بدن بهتر است با آرنج خميده  و از كنار بدن صورت گيرد ضمن اينكه در انتها آرنج به طور كامل باز خواهد شد .

پاها  درست همان جايي قرار خواهند گرفت كه دست قبلا  ديوار را لمس كرده بود ( 30 تا 40 سانتي متر ) زير سطح آ ب

جدا شدن از ديوار با فشار

در هنگام فشار وارد كردن به ديوار توسط پاها و جدا شدن از آن ، بهتر است كه دو دست به طور كامل بالاي سر كشيده شده باشند و بدن آماده براي جداشدن باشد . عمل فشار آوردن به ديوار توسط باز كردن  زانوها صورت مي گيرد بلافاصله بعد از اصابت پاها  به ديوار فشار واردكردن به آن انجام مي گيرد .

به دنبال فشار وارد كردن به ديوار با باز كردن كامل مچ پا اين مرحله به پايان ميرسد . يادآوري مي شود محلي كه پاها با ديوار تماس حاصل مي نمايند حدود 30 تا 40 سانتي متر زير سطح آب است .

قرار گرفتن  قسمت هاي مختلف بدن در يك امتداد و در مسير شنا

بعد از جدا شدن از ديوار بهتر است كه قسمت هاي مختلف بدن مانند سر، تنه  و  پاها  در يك امتداد قرارداشته باشند . اين عمل باعث مي شود تا شناگر سريعتر  در آب حركت نمايد  علاوه بر آن از تلاطم بيهوده ي آب نيز جلوگيري مي شود .همچنين بهتر است بر حركات پا افزوده شود تا بدين  ترتيب هم بر سرعت شناگر افزوده شود و هم طول مسير سر خوردن بيشتر شود به علاوه عمل مزبور باعث مي شود تا بدن با حالتي يكنواخت به سطح  آب برسد .

همانطور كه به سطح آب نزديك مي شويد . حركات پاي خود را به همان ترتيب قبل ادامه داده و اولين ستروك ... را شروع نمائيد .

اولين ستروك هاي بعد ز برگشت از اهميت فوق العاده اي برخوردار مي باشند توجه داشته باشيد كه در اين مرحله شناگر نبايد حتي يك ستروك را ازدست  بدهد اولين ستروك ها بعد از برگشت منجر به اين مي شوند كه نيروي محركه اي كه در محل برگشت و جدا شدن ديوار بوجود آمده است ادامه داشته و در سراسر طول مسير حفظ شود .

مشكلات 1- در هنگام برگشت از دست به گونه اي استفاده نماييد كه عمل برگشت بهتر انجام گيرد .  بعضي از شناگرها بعد از لمس كردن ديوار با آرنج كاملا" باز با همان دستي كه ديوار لمس كرده به ديوار فشار وارد مي نمايند  چنين عملي باعث مي شود كه به فاصله ي شناگر از ديوار افزوده شود . براي رفع  اشكال فوق بهتر است پس از لمس كردن ديوار، اجازه دهيد  همراه با پيش  روي و نزديك شدن به ديوار آرنج خم شده و سپس  عمل چرخش به پشت را انجام دهيد .

2- بعضي از شناگرها برگشت را تنها  از يك طرف  ميتوانند انجام دهند . اين شناگرها در هنگام برگشت از يك ستروك كوتاه استفاده  مي كنند تا بتوانند از طرف دلخواه عمل برگشت را انجام دهند اقدام به چنين عملي باعث مي شودكه وقت با ارزشي از دست داده شود .

توجه داشته باشيد كه در مسابقه هاي نهايي شنا حتي از دست دادن يك صدم ثانيه ممكن است شناگر را از رسيدن به نتيجه ي مطلوب محروم نمايد . لذا شناگر  بايد بياموزد كه عمل برگشت را با مهارت كامل از هر دو طرف انجام دهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.