آموزش برگشت سالتو در شنا

آموزش شنا،خريد پستي آموزش شنا ،شنا كردن،وسايل شنا ،غواصي،شناي زنان ، شناي بانوان،شناي مردان

آموزش برگشت سالتو در شنا

۷,۶۱۷ بازديد
آموزش برگشت سالتو در شنا

شناگران پيشرفته حتماً بايد در مسابقه‌ها و هنگام تمرين طبق مقررات با برگشت سالتو به مسابقه ادامه دهند. براي آماده شدن براي اين حركت بايد قبل از انجام حركت، چرخشي كه به آن در ژيمناستيك چرخش غلط جلو پا جمع گفته مي‌شود را خوب انجام دهيد. قبل از كسب مهارت بعد از چرخش فكر مي‌كنيد سرتان گيج مي‌رود و يا اين كه در هنگام چرخش مقداري آب به داخل بيني‌تان مي‌رود و شما را آزار مي‌دهد لذا ممكن است با اين مشكلات از فرا گرفتن سالتو منصرف شويد.

آنچه باعث مي‌شود كه سالتو مشكل به نظر برسد اين است كه شناگر بايد دو نوع چرخش داشته باشد: يكي چرخش به داخل كه به طور كامل و ديگري چرخش ۱۸۰ درجه به پهلو كه موقعيت بدن به حالت شنا برگردد و تركيب اين دو چرخش و فشاري كه هم زمان با آن بايد در لحظه تماس پا به ديواره وارد شود كار را كمي دشوار مي‌سازد. لذا لازم است مربي مرحله به مرحله قسمت‌هاي مختلف را تمرين و تركيب نمايد تا هماهنمگي لازم جهت اجراي كليهٔ قسمت‌ها در يك لحظه كسب شود و حتي چندين بار مربي بايد اين حركت را براي كارآموز اجرا كند، چون ديدن در يادگيري اين حركت خيلي مهم است.

مراحل مختلف سالتوي كرال سينه

    در فاصلهٔ ۱۰۰ الي ۲۰۰ سانتيمتري سر از ديواره استخر (بسته به اندازهٔ بدن و قدرت دست‌هاي شناگر) آخرين كشش دست انجام مي‌شود.

آموزش برگشت سالتو در شنا


    شناگر به ديواره استخر نگاه مي‌كند كه آيا اين جا سالتو را شروع كند يا پس از يك كشش ديگر.
    در حالي كه تصميم به سالتو گرفت، دست چپ نبايد از آب خارج شود، بلكه در كنار بدن قرار مي‌گيرد و دست راست كارش را ادامه مي‌دهد تا به كنار بدن برسد. پاها به سمت بالا حركت مي‌رود تا در مرحله بعد به سمت پايين ضربه بزند در اين حال حركت دست به بدن متصل شده و به گردش بدن كمك مي‌كند.

آموزش برگشت سالتو در شنا


    سر از قسمت گردن به طرف داخل بدن خم مي‌شود، كف دو دست طوري مي‌چرخد كه رو به كف استخر باشد و پاها به هم چسبيده و از قسمت زانو خم مي‌شوند.

    بدن از حالت افقي به روي آب خارج شده زيرا از گردن و كمر خميدگي افزايش يافته هر دو دست حالت قبل را دارا است و به پايين فشار وارد مي‌آورد پاها به قسمت پايين زده مي‌شود تا باسن بالا بيايد.


    بدن از ناحيه ران خميدگي بيشتري مي‌يابد در اين حالت بدن متمايل به توقف در حركتش مي‌شود چون مقاومت حاصل از خم شدن بدن در آب باعث آن مي‌گردد اگر سرعت حركت شناگر به اندازهٔ كافي باشد همين سرعت و خم شدن سر و كمر عامل مهمي در چرخش شناگر خواهد بود. در شكل مقابل دست چپ از آرنج خميده مي‌شود و آب را به سوي سر مي‌كشاند.
    در حالي كه لگن از خط سر عبور مي‌كند دست چپ هنوز آب را به سمت سر مي‌كشد كه اين حركت به چرخش بدن شناگر كمك مي‌نمايد كف دست راست به سمت داخل متمايل شده و باعث چرخش بدن حول محور طولي خود مي‌گردد پاها دقيقا به طور مستقيم از بالاي سر آورده نمي‌شوند.

آموزش برگشت سالتو در شنا


    در حالي كه پاها به طور كامل از آب خارج هستند به طرف بالا و عقب به سمت ديواره استخر پرتاب مي‌شوند و اين موقعي است كه كشش دست به سمت سر نيز كارش پايان يافته‌است. شناگر در اين حالت بايد بدون اين كه تأخيري در كل حركت ايجاد كند به سمت پهلو بچرخد.
    چرخش عمومي شناگر كامل شده و شناگر بايد خودش را در موقعيتي قرار دهد كه بتواند به ديواره استخر فشار وارد سازد. دست‌ها دوباره در حال لمس كردن يكديگرند وبه سمت جلو درحركتند و چرخش به سمت پهلو ادامه دارد
    پاها در حال فشار به ديواره استخر هستند و اين كار با باز شدن مفاصل زانو صورت مي‌گيرد، در عين حال مفاصل آرنج‌ها با باز شدنشان دست‌ها را به سمت جلوي بدن مي‌كشند.


    در مرحله آخر فشار پا به ديواره استخر كه با باز شدن مفصل مچ پا همراه است، شانه‌ها در آخرين مرحله چرخش حول محور طولي بدن هستند، بازوها كشيده و سر در بين آنها قرار گرفته و بدن در حالت كاملا كشيده بر روي آب سر مي‌خورد.

آموزش برگشت سالتو در شنا



    شناگر بايد بدنش را نسبت به عمق آب تنظيم نمايد و اين كار توسط هدايت دست‌ها صورت مي‌گيرد.آموزش شنا بدين روش كه با گرفتن دست و سر به سمت بالا، بدن در عين سر خوردن به سطح آب نزديك مي‌شود. چنانچه زياده از حد در عمق آب باشد با يك يا دو ضربه پا بدن را به سطح آب نزديك مي‌سازد و اگر در عمق صحيح قرار داشته باشد شروع به ضربات پا و كشش مي‌نمايد.


آموزش برگشت سالتو در شنا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.