این آموزش توسط بسیاری از قهرمانان این رشته ورزشی استفاده شده

این مجموعه برای حرفه ای ها و کسانی که قصد حرفه ای شدن دارند پیشنهاد می شود

مجموعه ای برای آموزش شنا برای علاقه مندان این رشته و کسانی که به فکر قهرمانی در این رشته هستند

خرید آموزش شنا

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

این محصول به صورت اورجینال از فروشگاه ارائه میشود و شماره مجوز در توضیحات درج گردیده

خرید پستی

فقط  11500 تومان!          شماره مجوز: ۱۵۵/۸۹۱۳۲

با استفاده از این مجموعه مطمئن باشید به جمع ستارگان شنا خواهید پیوست

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

آموزش شناي پهلو 

همان طوري كه از نامش پيداست شناگر در حالي كه به پهلو بر روي آب شناور است شنا مي‌نمايد در اين شنا خستگي كمي به شناگر دست مي‌دهد و به همين علت است كه ناجيان غريق براي حمل غريق‌هايي كه مسافت آنها با خشكي زياد است از اين نوع شنا استفاده مي‌نمايند و اين شنا هميشه جزء مورد امتحان ناجيان غريق مي‌باشد حدود ۸۰ سال قبل اين شنا داراي مسابقاتي بود ولي از آن به بعد از مسابقات رسمي حذف گرديد اين شنا يكي از آسانترين شناها بوده و شناگران به راحتي مي‌توانند بدين طريق شنا نمايند.

تاريخچه
شناي پهلو در قرن ۱۹ از تكنيك‌هاي شناي قورباغه استخراج شد زيرا شناگران مي‌خواستند تندتر شنا كنند.

فنون و مهارت‌ها
موقعيت بدن


بدن به حالت پهلو خوابيده و بر روي آب شناور مي‌باشد سر طوري از پهلو در آب خوابيده‌است كه دهان را خارج از آب نگه مي‌دارد و در تمام مدت شنا دهان از آب خارج خواهد بود و به مانند ديگر شناها بدن بايد حالت افقي خود را بر روي آب حفظ نمايد.
حركت پاها

پاها در اين شنا به حالت قيچي ضربه مي‌زند در ابتدا يكي از پاها به عقب رفته در حالي كه پاي ديگر به جلو برده مي‌شود ودر عين حال بدن از پهلو بر روي آب دراز كش مي‌باشد. سپس پاها با يكديگر نزديك شوند قبل از توضيح مرحله به مرحله حركت پاها و دست‌ها بايستي اشاره كنيم كه قبل از اين كه اين شنا را در آب انجام دهيد بهتر است در خشكي اقدام به تمرين نمائيد. سپس در آب با استفاده از گرفتن لبه استخر حركت پا را تمرين كرده و بالاخره شناي كامل را در آب انجام دهيد.
مراحل

    به پهلو به حالت كاملا كشيده دراز مي‌كشيم دستي كه زير بدن است نيز كاملاً كشيده و در زير سر طوري قرار دارد كه كف آن به طرف زمين است.
    پاشنه‌ها را به طرف باسن جمع مي‌كنيم و دستي كه كنار بدن بود را به طرف سينه بالا مي‌بريم و دست بالاي سر را به طرف سينه جمع مي‌نمائيم.
    در حالي كه هنوز دستي كه به موازات بدن بود در حال بالا آمدن بدن است پاها از يكديگر جدا مي‌شوند و دستي كه كشيده بود و در بالاي سر قرارداشت به پايين آمده و از دست ديگر عبور مي‌كند.
    پاها به صورت قيچي به طرف هم جمع مي‌شوند. دست بالاتر شروع به كشش آب به طرف پايين و به موازات بدن مي‌نمايد و دست پاييني به صورت كشيده به طرف بالا حركت مي‌نمايد.
    شناگر براي مدت كوتاهي بايستي به همين وضع سر بخورد حركت پا در اين شنا همان طور كه اشاره شد حركت قيچي ناميده مي‌شود.

تمرين‌هاي آموزش شناي پهلو

    به پهلو به حالت كاملا كشيده دراز مي‌كشيم براي تعادل بهتر يك دست تا ۳۰ سانتي متر از سطح آب فاصله داشته باشد و با دست ديگر لبه استخر را بگيريد.
    سپس در آب با استفاده از گرفتن لبه استخر حركت پا را تمرين كرده و بالاخره شناي كامل را در آب انجام دهيد.

 

 

۱- به پهلو به حالت كاملا كشيده دراز مي كشيم دستي كه زير بدن است نيز كاملا” كشيده و در زير سر طوري قرار دارد كه كف آن به طرف زمين است .

شناي پهلو

۲- پاشنه ها را به طرف باسن جمع مي كنيم و دستي كه كنار بدن بود را به طرف سينه بالا مي بريم و دست بالاي سر را به طرف سينه جمع مي نمائيم .

شناي پهلو 2

۳- در حالي كه هنوز دستي كه به موازات بدن بود در حال بالا آمدن بدن است پاها از يكديگر جدا مي شوند و دستي كه كشيده در بالاي سر قرارداشت به پايين آمده و از دست ديگر عبور مي كند .

شناي پهلو 3

۴- آموزش شنا پاها به صورت قيچي به طرف هم جمع مي شوند دست بالاتر شروع به كشش آب به طرف پايين و به موازات بدن مينمايد ودست پاييني به صورت كشيده به طرف بالا حركت مي نمايد .

شناي پهلو 4

شناگر براي مدت كوتاهي بايستي به همين وضع سر بخورد حركت پا در اين شنا همانطور كه اشاره شد حركت قيچي ناميده مي شود .

تمرين هاي آموزش شناي پهلو

۱- به پهلو به حالت كاملا كشيده دراز مي كشيم براي تعادل بهتر يك دست تا ۳۰ سانتي متر از سطح آب فاصله داشته باشد و با دست ديگر لبه ي استخر را بگيريد .

شناي پهلو 5

۲- سپس در آب با استفاده از گرفتن لبه ي استخر مطابق شكل زير حركت پا را تمرين كرده و بالاخره شناي كامل را در آب انجام دهيد .
شناي پهلو 6

 


برچسب‌ها: ،


تاريخ : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰:۰۰ | نويسنده : شناگر | نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :